CPC skaičiuoklė, kuri paskatins teigiamus rezultatus: kodėl verta naudotis ir kaip pagerinti savo rodiklius
Jei anksčiau susidūrėte su skaitmeninės reklamos pasauliu, tikriausiai pastebėjote, kad jame karaliauja akronimai: CPM, CTR, CPA, ROI ir dar daugybė kitų, kuriuos iššifruoti iš pirmo žvilgsnio nėra lengva užduotis. Vieni iš jų nurodo į reklamos apmokestinimo modelius, kiti kalba apie efektyvumo rodiklius, tačiau tiesa ta, kad šie dalykai skaitmeninės reklamos pasaulyje yra sunkiai atskiriami. Lygiai tą patį galima pasakyti ir apie CPC, arba mokestį už paspaudimą, kurį greitai ir paprastai galite sužinoti CPC skaičiuoklės pagalba.
Kas yra CPC?
Šiuo atveju, pavadinimas nepalieka daug vietos interpretacijai. CPC (angl. cost per click) yra PPC reklaminės kampanijos, kuomet užsakovas moka leidėjui už kiekvieną paspaudimą ant jo reklamos, apmokestinimo modelis. Jis yra populiarius dėl kelių priežaščių:
- Kainos ir kokybės santykis. Nesvarbu kiek kartų reklama peržiūrima, tačiau jūs mokate tik tada kai vartotojas ją paspaudžia, o tai užtikrina didesnį srautą jūsų tinklalapiui.
- Lengvai pamatuojami rezultatai. Galite tiksliai įvertinti ir sekti savo kampanijos efektyvumą.
- PPC palaiko Google Ads, Facebook Ads ir kiti didžiausi reklamos kanalai.
Mokestis už paspaudimą yra apskaičiuojamas gana paprastai. Jums reikia pilną sumą išleistą reklaminei kampanijai padalinti iš gautų paspaudimų skaičiaus. Pavyzdys: įsivaizduokite, kad skyrėte savo PPC kampanijai 300 eurų ir sulaukėte 100 paspaudimų. Tokiu atveju, CPC apskaičiuosite pagal formulę:
CPC = 300/ 100 = 3 eurai
CPC rodikliai padeda kontroliuoti reklamos biudžetą bei signalizuoja kada verta pakoreguoti savo strategiją – būtent tada kai jūsų netenkina finansiniai rodikliai.
Kodėl jums reikalinga CPC skaičiuoklė?
Nekalbant apie tai, kad automatizuotas procesas sutaupo jūsų laiką bei energiją, CPC skaičiuoklė turi ir daugiau privalumų.
1. Padeda išsirinkti tinkamus raktažodžius.
CPC skaičiuoklės pagalba nustatysite kokie raktažodžiai tinkamiausi jūsų tikslams ir draugiškiausi jūsų biudžetui. Neretai, kuomet CPC pasirodo per aukštas, verta išbandyti ilgesnius raktažodžius, kurie bus pigesni ir mažiau populiariūs, tačiau gali atnešti labiau motyvuotus lankytojus.
2. Padeda išbandyti ir lyginti kelis skirtingus scenarijus
Su CPC skaičiuokle galite „simuliuoti“ galimus skirtingus kampanijos scenarijus ir taip nustatyti koks kainos svyravimas būtų priimtinas jūsų biudžetui.
3. Padeda tikslingiau nukreipti savo lėšas
Žinodami kiek galite išleisti savo kampanijai skirtingose situacijose, iš anksto nusiteiksite galimiems scenarijams ir pasieksite pačių geriausių rezultatų.
Koks yra geras CPC?
Tai gana smarkiai varijuoja priklausomai nuo industrijos, tikslinės auditorijos ir reklamos kanalo. Brangių paslaugų ir prekių reklama visada atsieis daugiau. Vidutinė paspaudimo kaina Google ir Facebook Ads kontekste yra vidutiniškai 1,5 dolerio, tačiau reikėtų turėti omenyje, kad tai yra vidurkis, kuris apima ir daugiausiai apmokestinamas industrijas, tokias kaip teisė – jos CPC ir tokie raktažodžiai kaip „teisininkas“ yra vieni brangiausių.
Kaip pagerinti savo CPC?
Tam, kad galėtumėte efektyviai pagerinti savo CPC rezultatus, turėtumėte žinoti kokie faktoriai turi jam didžiausią įtaką.
Maksimalus statymas. Tai yra didžiausia suma, kurią galite mokėti kaskart, kai kažkas paspaudžia jūsų reklamą. Turėtumėte gerai pasidomėti ir skirti realistišką sumą, norėdami perimti vietą savo reklamai iš aukštesnį reitingą turinčių konkurentų.
Kokybės balas arba „quality score“. Google skiriama jums nuo 1-10 kokybės balų remianatis CTR, praeitų kampanijų sėkmės istorijomis ir dar daugybe faktorių. Turėdami gerą kokybės balą galite mokėti mažiau už aukštas reklamos pozicijas.
Reklamos reitingas. Google skaičiuoja Ad Rank remdamasis jūsų statymo suma, reklamos kokybės indeksu, paieškos kontekstu ir kt. Šio procesu metu nustatoma kokią poziciją jūsų reklama užims paieškos rezultatuose ar išvis bus juose rodoma.
Tai skamba kaip gana akivaizdus sprendimas, tačiau dažnai teikiamas prioritetas raktažodžio populiariumui, o ne jo įperkamumui. Jei jis viršija jūsų biudžetą ir neduoda teigiamų rezultatų, visada verta išbandyti ilgesnį ir specifiškesnį raktažodį vadinamą „long-tailed keyword“. Įsivaizduokime, kad prekiaujate akvariumais. Galbūt raktažodis „akvariumas“ bus ieškomas dažniau nei „50 litrų akvariumas žuvytėms“, tačiau pastarasis susilauks tikslinio vartotojo, kuris konkrečiai žino ko jam reikia ir yra labiau motyvuotas pirkti. Tokiu būdu pagerinsite ir kokybės balą ir reklamos reitingą.
Jei jūsų CPC skaičiuoklė rodo nepatenkinamus rezultatus, derėtų pradėti nuo jūsų statymo. Ar tikrai žinote koks yra vidutinis CPC už jūsų tikslinį raktažodį? Atidžiai pasidomėkite raktažodžiais Google Keyword Planner ar panašioje svetainėje, kur nustatysite kainos vidurkį ir susikoncentruokite į investicijas, kurios pradės nešti teigiamą grąžą. „AdSEO“ reklamos internete profesionalai padės pasiekti geriausių rezultatų ir niekada nepermokėti už tai, ką galima gauti pigiau.