Google search reklama ir paieškos variklių rinkodara: kaip tai sėkmingai pritaikyti jūsų verslui

Google yra ne tik populiariausia paieškos sistema, bet ir daugelį metų užima aukščiausią vietą pasaulio lankomiausių interneto puslapių sąraše. Negana to, kad šis tinklapis kas sekundę apdoroja apie 99 tūkstančius paieškos užklausų, beveik pusę jų sudaro būtent prekių ir paslaugų paieškos.

Statistika rodo, kad vartotojai labiausiai linkę kliautis pirmojo paieškos puslapio rezultatais, taigi akivaizdu, kad kiekvienas matomumo siekiantis prekės ženklas nori atsidurti kuo aukščiau šiame sąraše. Jei esate vienas tokių, tuomet, Google search reklama taps privalomu jūsų rinkodaros įrankiu.

Norite pasinaudoti Google reklamos privalumais, tačiau nežinote, nuo ko pradėti? AdSEO reklamos internete komanda pasiruošusi jums padėti! Sužinoję Jūsų tikslus, auditoriją, prekes ir paslaugas, mes pasiūlysime sprendimą siekdami tik aukščiausių rezultatų.

Jei norite su Google search reklama susipažinti iš arčiau, dalinamės.

Kas yra Google search reklama?

Įprastai, SEM arba paieškos variklių rinkodara, siejama būtent su Google Ads (buvusi AdWords) mokama raktažodžių reklama. Tai yra gana kompleksiškas procesas, tačiau teisingai panaudoję Google Ads galimybes, galite užtikrintai iškilti į pirmaujančias sąrašo pozicijas ir sugeneruoti apsilankymų srautą greičiau, nei vien tik organiško paieškos variklio optimizavimo (SEO) pagalba.

Įsivaizduokite, kad jus kaip potencialų pirkėją, domina aukščiausios rūšies maistas šunims. Didžiausia tikimybė, kad paiešką vykdysite būtent Google laukelyje įvedę savo raktažodį – „kokybiškas šunų maistas“, „begrūdis šunų maistas“ ar panašiai. Kadangi ieškote patikrinto produkto, jūsų krepšelyje veikiausiai atsiras vienas iš top 10 paieškos rezultatų.

Ar pastebėjote, kad neradus tenkinančio rezultato paprasčiau pakoreguoti raktažodį, nei leistis į paieškas kitame puslapyje? Pirmaujantys rezultatai visada atrodo patikimiausi bei turi daugiausiai šansų patraukti skubančio vartotojo dėmesį, nepriklausomai nuo skelbimo organiškumo.

Kaip veikia Google Ads?

Google Ads yra pagrįsta aukciono (angl. bidding) principu. Paprastai tariant, jūs statote už pasirinktą raktažodį ir tokiu būdu varžotės su savo konkurentais dėl pasirinktos auditorijos. Tarkime, jei prekiaujate maistu šunims ir nustatėte, kad jums aktualus raktažodis „begrūdis šunų maistas“, darydami statymą konkuruojate su visais, pasirinkusiais tokią pačią kombinaciją. Laimėtojas parenkamas remiantis keliais faktoriais, tačiau dominuojantys veiksniai visada yra jūsų turinio ir raktažodžių aktualumas.

Raktažodis yra karalius

Galima drąsiai teigti, kad raktažodžių pasirinkimas yra svarbiausia ir laikui imliausia proceso dalis. Norint pasiekti gerų rezultatų, raktažodžius teks nuolat peržiūrėti, papildyti perspektyvesniais ir atsisakyti pernelyg brangių variantų.

Ne mažiau svarbu apgalvoti ir neigiamus raktažodžius, nevedančius jūsų svetainės link. Dažniausiai, tai yra gretimi žodžiai suteikiantys jūsų raktažodžiui nepageidaujamą kontekstą, pvz.: „sausas maistas šunims“ netiks jei prekiaujate žaliu pašaru. Taigi, tikslas yra pašalinti žodį „sausis“, kad jūsų produktas pasirodytų tik „maistas šunims“ paieškoje. Neigiamų raktažodžių parinkimas turi didelę įtaką vartotojų patirčiai (klientas nusivils neradęs tai ko jam reikia jūsų puslapyje), o jūs veltui švaistysite savo PPC.

Palaukite… O kas tas PPC?

Svarbu žinoti, kad Google Ads yra mokesčio už paspaudimą arba MUP (angl. PPC – pay per click) modelio reklama. Tai reiškia, kad jūs patys nustatote savo biudžetą ir mokate tik tuo atveju, jei vartotojas apsilankė jūsų puslapyje arba pasirinko kitokį jūsų nustatytą reklamos rezultatą.

Toks rinkodaros modelis itin populiarus, mat leidžia lengvai kontroliuoti ir planuoti biudžetą. Be to, jei reklaminė kampanija yra sėkminga, mokestis paieškos sistemai tampa nereikšmingu, palyginus su gaunamais rezultatais.

Niekada nenuvertinkite turinio

Atrodytų, kam tos papildomos pastangos – sumokėjote už reklamą ir džiaugiatės rezultatais. Būtų puiku jei viskas būtų taip paprasta. Tačiau, net jei atsidursite paieškos viršuje, savaime tai negarantuos nei didelio apsilankymo srauto, nei pardavimų. Tam, kad patrauktumėte vartotojo dėmesį, jums būtinas „kabinantis“ skelbimo tekstas, kuris paskatins vartotoją apsilankyti jūsų svetainėje. Jei tai įvyko – sveikiname, jau esate pusiaukelėje. Tik nepamirškite, kad paspaudę ant reklamos vartotojai atsidurs nukreipimo puslapyje (landing page), kurio dizainas, patogumas ir turinio aktualumas lems ar bus įvykdyta galutinė transakcija.

Apibendrinkime. Google search reklamos privalumai:

  • Pasiekiamumas. Google yra lankomiausias internetinis puslapis ir paieškos sistema.
  • Pasiekiate jau susidomėjusius klientus, kurie patys aktyviai leidosi į produkto paiešką.
  • Greitai atsiduriate pačiame paieškos rezultatų viršuje.
  • Tikslinė auditorija. Ją leidžia pasiekti Google Ads segmentavimo galimybės.
  • Nereikalauja didelio biudžeto, todėl prieinama kiekvienam.
  • Lengva sekti ir pamatuoti rezultatus su Google Analytics.
  • Google renkama informacija leidžia tobulinti reklamą atliepiant klientų poreikius.
  • Dauguma reklamos blokavimo įskiepių yra neveiksmingi prieš Google Ads.

Tiesiai šviesiai. Google reklamos trūkumai:

  • Dalis vartotojų kritiškai žvelgia į mokamas reklamas.
  • Teisingai interpretuoti rezultatus su Google Analytics reikia žinių ir patirties.
  • Konkurencingoje sferoje PPC gali būti išties aukštas.
  • Reikalinga griežta biudžeto kontrolė. Jam pasibaigus reklama sustabdoma, todėl krenta svetainės lankomumas.
  • Bet kokia klaida – bloga strategija, neteisingai pasirinkta auditorija ir t.t veltui degins jūsų biudžetą.