CPA skaičiuoklė: kas tai, kaip ja naudotis ir gauti maksimalią naudą savo reklaminei kampanijai

Daugeliui gali kilti klausimas apie kokį CPA ketiname kalbėti? Mat šis trumpinys gali būti šifruojamas ir kaip „cost per action“ ir kaip „cost per acquisition“. Nors terminai dažnai vartojami sinonimiškai, tačiau pirmasis reiškia apmokestinimo modelį, o antrasis, kurį šiandien aptarsime detaliau, parodo kokią kainą mokame už naujo kliento pritraukimą. Sužinokite daugiau apie tai, kaip „cost per acquisition“ padės suvaldyti reklamos biudžetą ir kodėl šiam tikslui itin paranki CPA skaičiuoklė.

Kaip apskaičiuojamas CPA?

Skaitydami šaltinius, sutiksite, kad CPA dar neretai vadinamas CAC arba „customer acquisition cost“. Reikėtų pabrėžti, kad CAC nurodo konkrečiai į pirkimą įvykdžiusį klientą, o CPA yra kiek aptakesnis rodiklis. Jis sukoncentruotas į konversijas, kurios gali apimti ir registraciją, ir naujienlaiškio prenumeratą, ir skambutį ar kitokį jūsų pasirinktą veiksmą. Patogumo vardan, šį rodiklį būtų galima vadinti tiesiog mokesčiu už konversiją.

Dabar, jau susipažinę su CPA iš arčiau, galime nesunkiai išsivesti jo formulę:

CPA = Bendra reklamos kaina/konversijų skaičius

Pavyzdys: jei į savo Facebook reklamos kampaniją investavote 1000 eurų ir sulaukėte 8 klientų, vadinasi jūsų CPA yra lygus 125 eurams. Jei ši suma viršija gautą pelną ir kitus jūsų finansinius lūkesčius, deja… bet kampanija yra nuostolinga. Tačiau nesijaudinkite – egzistuoja ne vienas būdas išvengti klaidų ar grąžinti į vėžes jau išaugusius skaičius, jei nuolat stebėsite savo duomenis.

Ar man būtina CPA skaičiuoklė?

Taip, jei vertinate savo laiką! Nors, iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad CPA apskaičiuoti yra labai paprasta (ir su tuo tikrai negalime pasiginčyti), tačiau CPA skaičiuoklė palengvins jūsų gyvenimą net keliais aspektais:

  • Padės išvengti painiavos ir netikslumų (o tai reiškia ir nuostolių) skaičiuojant rankiniu būdu
  • Pagelbės lyginant kelias kampanijas
  • CPA skaičiuoklės yra nemokamos ir lengvai randamos internete
  • CPA skaičiuoklė jau sutaupė marias jūsų konkurentų laiko
  • Arba kreipkitės į AdSEO specialistus ir skaičiuokite tik investicinę grąžą

Skaitmeninės rinkodaros pasaulyje apstu painių trumpinių, formulių ir lentelių. Patikėkite reklamus reikalus profesionalams ir nesijaudinkite dėl papildomo skaičiavimo ar galimų klaidų, kurių išvengti padės patyrusio eksperto žvilgsnis.

Kas yra geras CPA?

Ko gero, tai girdite jau ne pirmą kartą, tačiau vienareikšmiško atsakymo į šį klausimą nėra. Viskas priklauso nuo jūsų industrijos, parduodamų prekių/paslaugų kainos, reklamos tipo ir kitų kintamųjų. Kadangi šis rodiklis gana individualus, daugiausiai jums atskleis jūsų pačių duomenys.

Labai svarbu tikrinti savo CPA periodiškai ir įvertinti marketingo kampanijos naudą jūsų verslui. Žinoma, žemas CPA išties džiugina, tačiau jis yra vertingas tik tuo atveju, jei atneša jums ilgalaikę vertę. CLV arba „customer lifetime value“ turi didelę įtaką mokesčio už konversiją reikšmei. Įsivaizduokite, kad išleidote 10 eurų, kad klientas pas jus apsipirktų už 20 eurų. Vienu atveju, jis gali daugiau nebegrįžti, o kitu, ateityje apsipirkti už dar 200 eurų. Abiem atvejais jūsų CPA yra 10 eurų, tačiau jų vertė ilaglaikėje perspektyvoje – kardinaliai skirtinga.

Kaip pagerinti CPA?

Jei nesate patenkinti savo reklaminės kampanijos rezultatais, šiuo atveju –  konkrečiai CPA skaičiuoklės duomenimis, pradėkite nuo pagrindinių žingsnių.

  • Peržiūrėkite savo raktažodžius. Tai verta paversti įpročiu ir reguliariai praktikuoti, nepriklausomai nuo jūsų reklaminės kampanijos efektyvumo, nes jį visada galima pagerinti. Pašalinkite nenašius raktažodžius, paieškokite specifinių variantų, aktualių tikslinei auditorijai, pavyzdžiui, ilgų raktažodžių.
  • Įsitikinkite ar jūsų statymai nėra per dideli. Galbūt, permokate to nežinodami.
  • Pasirinkite tinkamą laiką. Pamirškite 24/7 reklamas. Išsiaškinkite, kuris metas reklamos parodymui yra našiausias.
  • Siaurinkite reklamos nustatymus. Pagalvokite ar jums reikalinga tokia plati lokacija, taip pat ar verta reklamuotis mobiliuosiuose telefonuose.
  • Sutelkite dėmesį į remarketingą.
  • Jūsų reklamos kokybė ir aktualumas tikrai ne paskutinėje vietoje.
  • Testuokite ir dar kartą testuokite.

Nepamirškite, kad CPA yra tiesiogiai susijęs ir su konversijų kiekiu, tad jei šis rodiklis nedžiugina, verta pasidomėti kaip pakelti savo CR (conversion rate). Paspaudimai yra gerai, tačiau jei jie neveda vartotoju tolesniu pardavimo keliu, tokia strategija neduos ilgai lauktos investicinės grąžos. Analizuodami savo reklaminės kampanijos duomenis, pastebėsite, kad visi skaičiai sąveikauja, o jūsų užduotis yra atsekti, kuri grandinės dalis stringa bei įdarbinti šiuos resursus savo tikslams.

Cost to the Advertiser

Number of Conversions

CPA