Kuo skiriasi CPA ir eCPA skaičiuoklė? Pažinkite savo KPI

Taip, tai dar vienas trumpinys gausiame skaitmeninės rinkodaros terminų žodyne. Jei skaitėte ankstesnius AdSEO straipsnius skaitmeninės rinkodaros tema (priešingu atveju labai rekomenduojame tai padaryti) jau susipažinote su tokiais apmokėjimo modeliais kaip CPM (mokestis už peržiūras), CPC (mokestis už paspaudimą) bei kiek abstraktesniu CPA (mokestis už veiksmą). Natūralu, jei jums kyla klausimas – ką nurodo priekyje atsiradusi „e“? Pabandykime į jį atsakyti ir išsiaiškinti kaip eCPA skaičiuoklė gali papildyti jūsų marketingo priemonių arsenalą.

Prisiminkime – kas yra CPA?

Tam, kad galėtume pajudėti prie eCPA skaičiuoklės, pradžioje vertėtų prisiminti ką reiškia CPA arba „cost per acquisition“. CPA yra skaitmeninės reklamos apmokestinimo modelis, kuomet mokama už pasirinktus tikslus arba konversijas. Šiuo atveju, konversija yra jūsų pasirinktas veiksmas, kurį atlikus vartotojui, reklamos leidėjas gauna sutartinį užmokestį.

Dažnai siekiamybė yra pardavimas, tačiau priklausomai nuo industrijos arba marketingo strategijos, tai gali būti ir naujienlaiškio prenumerata, skambutis, registracija arba kontaktinės formos pildymas.

CPA formulė yra gana paprasta: visa reklaminei kampanijai skirta suma/gautos konversijos.

Taigi, jei turite internetinę papuošalų parduotuvę, didelė tikimybė, kad jūsų pasirinktas veiksmas bus pardavimai. Įsivaizduokime, kad į reklamą investavote 1000 eur bei sulaukėte 10 pardavimų, vadinasi jūsų CPA bus 100 eurų.

Vienas pagrindinių šio modelio privalumų yra tai, kad reklamos užsakovas moka tik už rezultatą, pašalindamas apgaulingų rezultatų galimybę, kaip pavyzdžiui, netikros peržiūros CPM atveju.

Kas yra eCPA skaičiuoklė?

Svarbu paminėti, kad CPA yra ne tik svarbus reklamos efektyvumo rodiklis, bet ir reklamos pirkimo modelis. Prisiminę jo pagrindus, galime judėti prie eCPA skaičiuoklės. Šiuo atveju „e“ reiškia „effective“ arba faktinį rodiklį, kuris nurodo koks būtų jūsų CPA nepriklausomai nuo pasirinkto reklamos modelio, t.y. jei pirktumėte konversijas, o ne parodymus, paspaudimus ir panašiai.

eCPA skaičiuoklė yra be galo aktuali visiems „performance marketing“ arba našumo reklamos specialistams, nes ji padeda standartizuoti siekiamą rezultatą, bet kokios kampanijos metu. Tai reiškia, kad galite apskaičiuoti pageidaujamą eCPA netgi CPC ar CPM kampanijai. Taigi, eCPA ir CPA yra dvi to paties medalio pusės, tačiau pirmoji yra skaičiuojama tik ne CPA kampanijoms.

Kaip apskaičiuoti eCPA?

Galbūt, jums jau teko pastebėti, kad planuojant kampaniją remiantis CPA modeliu, eCPA apskaičiuojamas taip pat ir jų rodikliai sutaps. Kas kita, jei jūsų tikslas yra suplanuoti kampaniją remiantis pageidaujamu eCPA. Tokiu atveju, tenka remtis spėjimais ir atlikti atbulinių skaičiavimų. Priklausomai nuo to, kokį mokėjimo modelį pasiūlys publikuotojas, jums reikės sužinoti arba preliminariai nustatyti:

  • Vidutinį CTR (click through rate)
  • Vidutinį puslapio konversijos procentą
  • Jūsų tikslinį eCPA

Pavyzdys: Publikuotojas pasiūlo jums CPM už 25 eurus, o jūsų tikslinis eCPA yra 50 eurų. Publikuotojas taip pat pasidalina, kad vidutinis puslapio CTR už jūsų svarstomą reklamos lokaciją yra nuo 0.05 iki 0.1%. Galite preliminariai nustatyti, kad reklamuotojo (arba jūsų) puslapio konversijos procentas yra 1.5%. eCPA skaičiuoklė šiuo atveju atrodys taip:

ATikslinis CPA50 EUR
BCPM25 EUR
CĮsigyti pardavimi?
DPreliminarus CTR0.05%
EPasiekti paspaudimai(C x D)
FeCPCN/A
GPleliminarus konversijos procentas1.5%
HPasiektos konversijos(E x G)
IBendra parodymų kaina(B x C) / 1000
JEcpa(I / H)

Dabar užpildykime tuščias lygties vietas ir įsitikinkime ar kampanija įgyvendinama su tiksliniu 50 eurų eCPA:

ATikslinis CPA50 EUR
BCPM25 EUR
CĮsigyti pardavimi1000 EUR
DPreliminarus CTR0.05%
EPasiekti paspaudimai500 EUR
FeCPCN/A
GPleliminarus konversijos procentas1.5%
HPasiektos konversijos7.5%
IBendra parodymų kaina25000 EUR
JEcpa3.333.33 EUR

Iš gautų rezultatų matome, jog su tokiu biudžetu užsibrėžto tikslo pasiekti nepavyks. Tačiau, jei su leidėju pavyktų suderinti mažesnį, pavyzdžiui 15€ CPM, o mes optimizuotume savo CTR bent jau iki 0.1% bei pagerintume konversijų rodiklį maždaug 2%, galėtume tikėtis visiškai skirtingo rezultato. Skamba painiai? Kreipkitės į AdSEO profesionalus ir apsieikite be papildomų lentelių. Sėkminga reklaminė kampanija reikalauja daug dėmesio ir įgūdžių, tad geriausių rezultatų visada pasieksite su kompetentingų specialistų pagalba.

Kodėl verta naudotis eCPA skaičiuokle?

Iš anksto atlikę šiuos skaičiavimus, įgaunate didelį pranašumą, nes galite nustatyti kokie CPM ir CTR suveiktų kampanijai su jūsų biudžetu. Ši informacija padės realistiškai susidėlioti lūkesčius bei atsirinkti reklamos kanalą. Visgi, neverta susikoncentruoti vien tik į eCPA rodiklį – tokiu atveju, rizikuojate palaidoti kūrybinę reklamos viziją po skaičiais ir lentelėmis. Nepraleiskite progos atrasti daugiau naudingų įžvalgų už pardavimo kainos ribų.

Total earning from an ad campaign

Total number of actions taken

eCPA