Rinkodaros statistika ir analizė yra du svarbiausi elementai kuriant marketingo strategiją. AdSEO komanda pasirūpins kad jūsų marketingo strategija būtų paruošta tikslingai.
Kaip tiksliai įvertinti marketingo strategijos efektyvumą?
Kas skiria gerą marketingą nuo prasto? Sakysite, viskas paprasta – veikia tai kas generuoja pajamas. Tačiau internetinės reklamos pasaulyje viskas nėra taip akivaizdu, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio. Ar tikrai brangi reklama pasiekusi didelę auditoriją yra to verta? O gal didesnė vertė pasiekti mažesnę, bet tikslingesnę publiką?
Rinkodaros statistika ir analizė padės atskirti pelus nuo grūdų, o jūsų pinigus nukreips tinkama linkme. Tiesa visada slypi skaičiuose, o tam, kad jie prabiltų, reikia išmanyti svarbiausius rodiklius ir jų nagrinėjimo įrankius.
Kertiniai akmenys
Biudžetas yra ne tik kiekvienos reklaminės kampanijos pagrindas, bet ir svarbus dėmuo tolesnėje jos efektyvumo analizėje. Nustatę pradinį biudžetą turime išsigryninti ir savo kampanijos tikslą: tai kažkas ką būtų lengva pamatuoti, sekti ir lyginti, pavyzdžiui, paspaudimai, skambučiai, susitikimai ar pardavimai.
Tarkime, pasirinkote 1000 eurų pradinį biudžetą, o mūsų tikslas yra parduoti 500 eurų vertės prekes. Tačiau galutinis tikslas nėra tiesiog pardavimai, o teigiama investicijų grąža (ROI), kurią pasibaigus kampanijai apskaičiuosime padalinę pelną iš galutinės išleistos sumos. Visgi, proceso metu atidžiai seksime daugiau rodiklių, kurie padės suprasti ar judame tinkama linkme.
CPM
Rodiklis, į kurį tikrai nevalia numoti ranka, yra mokestis už tūkstantį parodymų – cost per mille. Kiekvienas medijų kanalas ar platforma turi skirtingą CPM priklausomai nuo jūsų tikslų, turinio kokybės ir dar daugelio kitų veiksnių. Jūsų užduotis yra pastebėti kaip skiriasi skirtingų kanalų kainos ir kada verta taupyti, o kada išleisti daugiau. Tarkime, 1000 parodymų Facebook jums gali kainuoti 10 eurų, o tas pats reklamos parodymų kiekis Instagrame jau pasieks 15 eurų.
Tačiau jei pastarasis kanalas sutelkęs daugiau jūsų tikslinės auditorijos, ši investicija pasiteisins arba atvirkščiai – investuodami daug į platų pasiekiamumą, kuomet jūsų produkcija yra nišinė, greičiausiai daugiau prarasite nei gausite.
Parodymai ir paspaudimai
Nepamirškite, kad parodymai (impressions) skaičiuojami kaskart kai jūsų reklama atsiranda vartotojo ekrane, nepriklausomai nuo to, ar ji sulaukia susidomėjimo. Taigi, mūsų pagrindinis tikslas yra paskatinti vartotoją spustelti ant reklamos arba imtis kitų, jūsų numatytų veiksmų.
Sekdami šią informaciją nustatysite savo CPC arba paspaudimo kainą. Tarkime, kad pasiekėte 10 000 vartotojų už 1000 eurų ir sulaukėte 500 paspaudimų – reiškia paspaudimo kaina lygi 2 eurams. Kitas svarbus rodiklis yra CTR (click through rate) arba paspaudusių vartotojų procentas. Šie duomenys padeda palyginti skirtingas kampanijas ir atmesti neefektyvias išlaidas.
Kiti rinkodaros statistikai ir analizei svarbūs rodikliai
Nepamirškime, kad mūsų tikslas yra ne parodymai ar paspaudimai, o pardavimai. Įsivaizduokime, jog po kurio laiko mums pavyko parduoti 15 prekių už 500 eurų. Dabar jau galime apskaičiuoti savo CPA arba pardavimo kainą (cost per action), kuri šiuo atveju bus lygi 66,67 eurų. Tačiau, mums ne mažiau svarbus konversijos rodiklis, kuris apskaičiuojamas dalinant pardavimų skaičių iš bendro apsilankymo kiekio, t.y. 15/500=3%. Į šiuos klausimus jums tiksliausiai atsakys patyręs profesionalas.
Kodėl jums reikalinga profesionali rinkodaros statistika ir analizė?
Nes neišmanydami savo skaičių atiduodate pranašumą į konkurentų rankas. Neprižiūrimi duomenys iš esmės prilygsta lošimui – jūs statote už tam tikras reklamines kampanijas tikėdamiesi laimėti, o nesėkmės atveju, ir vėl darote naujus statymus aklai. Kuomet konkurentai nesnaudžia, tai yra prabanga, kurios tikrai negalite sau leisti.
Profesionali duomenų analizė padės klaidas paversti naudingais duomenimis, kurie atsipirks efektyvesne strategija rytoj. O svarbiausia, ji padės sumažinti tų klaidų kiekį ir suprasti kas geriausiai tinka jūsų verslui, o kas tėra pinigų išmetimas į balą. Tačiau tai galioja su sąlyga, kad duomenų analizės imsis savo srities žinovai. Prastas duomenų interpretavimas gali įvaryti į akligatvį net ir perspektyviausią strategiją. Patikėkite savo rinkodaros ir statistikos analizę AdSEO ir būkite tikri, kad jūsų sėkme rūpinsis savo srities ekspertai. Puikiai pažįstame skaičius ir paversime juos apčiuopiamais rezultatais jūsų verslui.