CPM ar eCPM skaičiuoklė? Sužinokite kas aktualu jūsų verslo rezultatams

Nesvarbu, ar ieškote geriausios reklamos strategijos savo verslui, o gal parduodate skaitmeninę reklamą, tačiau esminiai kampanijos kokybės rodikliai yra aktualūs kiekvienam. Net jei esate nedaug pažengę šioje srityje, terminas CPM greičiausiai jau bus girdėtas, tačiau eCPM vis dar sukelia klausimų net ir tiems, kas jau toli gražu savęs nebevadina rinkodaros naujokais. Perskaitę šį straipsnį sužinosite kokie yra esminiai abiejų rodiklių skirtumai, kaip veikia eCPM skaičiuoklė ir kaip galite optimizuoti reklamos parodymus maksimaliai savo verslo naudai.

Kas yra CPM?

CPM šifruojama kaip „Cost per mille” (lotyniškas žodis „mille“ reiškia tūkstantį). Tai yra kaina, kurią užsakovas moka už tūkstantį savo reklamos parodymų, kurią apskaičiuojame dalindami pilną kampanijos biudžetą iš bendro peržiūrų skaičiaus ir padauginę iš tūkstančio.

Pavyzdys: Įsivaizduokite, kad investavote 10 eurų ir sulaukėte 10 000 parodymų, tuomet, CPM apskaičiuosime pagal formulę:

10/10000×1000= CPM 1 euras

Taigi, CPM yra ne tik reklamos apmokestinimo modelis, bet ir svarbus kampanijos efektyvumo rodiklis. Sekdami ir analizuodami CPM galite sėkmingiau planuoti, optimizuoti ir valdyti savo biudžetą bei siekti kitų reklaminės kampanijos tikslų. Nors CPM dažnai kritikuojamas dėl savo spragų, kurios suteikia galimybių manipuliuoti parodymų skaičiais, visgi, šis modelis išlieka itin aktualus skaitmeninės rinkodaros pasaulyje, ypatingai, siekiant didinti prekės ženklo žinomumą.

Kas yra eCPM skaičiuoklė?

Jau iš pirmo žvilgsnio akivaizdu, kad tiek CPM, tiek eCPM yra susiję terminai. Priekyje atsiradusi „e“ reiškia „effective“ ir žymi faktinį CPM, nepriklausomą nuo jūsų pasirinkto reklamos modelio. Tai reiškia, kad abu rodikliai yra dvi to paties medalio pusės: CPM aktualus išskirtinai perkantiems peržiūras, o eCPM parodo kiek mokate už 1000 parodymų, net tuo atveju, kai pasirinkote CPC, CPA ar kitą strategiją.

Anksčiau, eCPM skaičiuoklė dažniausiai buvo naudojama reklamuotojų, siekiančių detalios duomenų analizės. Tačiau pastaruoju metu, šis rodiklis tapo aktualus ir kitai – reklamos leidėjų pusei, pakeisdamas RPM („revenue per mille“) arba pajamas už tūkstantį parodymų. Šiuo atveju, eCPA pranašesnis tuo, kad leidžia publikuotojui geriau suprasti užsakovą bei suderinti abiejų pusių duomenis. Šiandien, eCPM skaičiuoklės daugiausiai naudojamos leidėjų, siekiant apskaičiuoti preliminarų kampanijos pelną ir nustatyti tikslus būsimoms kampanijoms.

Kaip apskaičiuojamas eCPM?

eCPM skaičiuoklė veikia tuo pačiu principu, nepriklausomai nuo jūsų pasirinkto reklamos modelio: bendra sugeneruota suma dalinama iš peržiūrų skaičiaus ir dauginama iš tūkstančio. Jei dar neturite galutinės sumos, galite ją preliminariai nustatyti daugindami iš paspaudimų skaičiaus, jei tai yra CPC kampanija, iš konversijų jei tai yra CPA ir t.t.

Apžvelkite lentelę, kurioje lyginamos trys skirtingos reklaminės kampanijos:

ModelisKainaParodymaiPaspaudi-maiVeiksmaiCTR%CPMCPCCPAeCPMeCPCeCPA
CPM18,0006,545,1594,598280.072.752.753.91642.86
CPC10,0003,245,1952,000190.065.003.085.00526.32
CPA35,0009,519,1827,456350.0813.684.691

Šiame pavyzdyje aiškiai matyti kaip CPM ir eCPM duomenys koreliuoja tarpusavyje, bei kaip veikia skaičiavimai kituose reklamos modeliuose. O ar jūs naudojatės eCPM skaičiuokle?

Jei neturite vietos papildomoms lentelėms ir skaičiavimams, patikėkite savo skaičius rinkodaros profesionalams. AdSEO specialistai sudėlios jūsų strategiją, nustatys jau egzistuojančių kampanijų efektyvumą ir padės tikslingai išnaudoti kiekvieną reklamai skirtą eurą.

Kaip pagerinti savo eCPM?

Tam, kad optimizuotumėte savo duomenis, turite žinoti nuo ko atsispirti. Vidutinis eCPM svyruoja nuo 4-10 eurų, tačiau, skaičiai be konteksto nėra vertingi. eCPM priklauso nuo daugybės faktorių, tad jo įvertinimui būtini tiek jūsų, tiek industrijos kontekstiniai rodikliai.

Jei atlikus išsamų tyrimą eCPM skaičiuoklės rezultatai neatitinka jūsų tikslų, pradėkite nuo kelių esminių dalykų:

  • Testuokite skirtingus reklamos formatus bei dydžius.
  • Optimizuokite reklamos išdėstymą.
  • Padirbėkite ties peržiūrių skaičiumi.
  • Pagerinkite vartotojo patirtį.
  • Optimizuokite puslapio SEO.
  • Įsitikinkite, kad jūsų svetainė pritaikyta mobiliesiems įrenginiams.

eCPM rodikliui veikia daugybė faktorių, tokių kaip sezoniškumas, tikslinė auditorija, industrija, svetainės greitis, tikslinės auditorijos įsitraukimas ir daugelis kitų. Jei norite sužinoti daugiau šia tema, rekomenduojame skaityti AdSEO straipsnį apie CPM – ten rasite daug naudingos informacijos, kurią sėkmingai pritaikysite gilindami žinias apie eCPM.

Total earning from an ad campaign

Total impressions

eCPM