CPC ar eCPC skaičiuoklė? Pagrindiniai skirtumai ir svarbiausi privalumai

CPC arba „cost per click“ yra gerai pažįstamas visiems, bent truputį susipažinusiems su skaitmeninės rinkodaros žodynu. Tai yra ir kampanijos efektyvumo rodiklis, ir reklamos pirkimo modelis, kuomet reklamuotojas moka už kiekvieną paspaudimą ant vaizdinės reklamos. CPC populiarumą lemia šio modelio paplitimas Google Ads, Facebook Ads ir kitose svarbiausiose reklamos platformose. O kaip su tuo susijusi eCPC skaičiuoklė? Perskaitę šį straipsnį sužinosite kas tai, kuo ji naudinga jūsų CPC kampanijai ir ne tik.

Kas yra eCPC?

Kas yra CPC jau prisiminėme, taigi, akivaizdu, kad abu terminai yra kažkaip susiję. Priekyje atsiradusi „e“ reiškia „effective“ arba faktinę kainą už paspaudimą. Ją apskaičiuoti labai paprasta – tereikia padalinti kampanijos kainą iš gautų paspaudimų skaičiaus.

Pavyzdys: reklamai išleidote 1000 eurų ir gavote 5000 paspaudimų.

1000/5000 = 0.2 euro. Jūsų eCPC lygus 20 euro centų.

Tikriausiai pastebėjote, kad CPC ir eCPC skaičiuojami vienodai. Tuomet, kur slypi kabliukas? Pagrindinis skirtumas yra tai, kad kainos už paspaudimą  rodiklis naudojamas daugiausiai CPC kampanijų efektyvumui matuoti. Jis nustatomas iš anksto ir naudojamas kaip orientyras supaprastinantis biudžeto planavimą. Tačiau realybėje, tikroji papsaudimų kaina gali nesutapti su iškeltais planais, taigi, sužinoti tikrąjį CPC galime tik kampanijai pasibaigus. 

Be to, eCPC skaičiuoklė leidžia nustatyti paspaudimo kainą bet kokiame reklamos modelyje (CPA, CPM ir kt.). Jis suteikia daug detalesnį vaizdą analizuojant jau pasibaigusios reklaminės kampanijos rezultatus bei padeda išsikelti realistiškus tikslus ateityje.

eCPC skaičiuoklė: pagrindiniai privalumai

  • Padeda įvertinti kampanijos pelningumą

Jei naudojatės partnerystės marketingo modeliu (affiliate marketing), jums ypač svarbu iš anksto nustatyti pelningumo galimybes, o eCPC padės lengvai tai įgyvendinti. Tiesiog pasinaudokite formule:

eCPC – CPC = Pelnas

Įsivaizduokime, kad kampanijos eCPC yra 0,85 eur, o jūs galite įsigyti Facebook reklamos už 0,26 eur CPC – vadinasi, jūsų potencialus pelnas yra 0,59 eur už paspaudimą.

  • Padeda išsirinkti geriausią pasiūlymą

Remtis vien tik konversijų procentu arba mokėjimais kaip pagrindiniais kriterijais, greičiausiai nėra pats geriausias pasirinkimas. Pasinaudokite eCPC duomenimis rinkdamiesi geriausią pasiūlymą ir leiskite kampanijos istorijai padiktuoti teisingą sprendimą. Nepamirškite: perkant reklamą, svarbu žemas CPC, tačiau renkantis kampaniją, laimi aukštas eCPC.

  • Padeda numatyti uždarbį

Dauguma reklamos platformų siūlo įrankius, kurių pagalba galite suprasti kokio paspaudimų kiekio verta tikėtis iš jūsų kampanijos. Pasinaudokite šiais skaičiais ir apskaičiuokite preliminarias pajamas su formule:

Paspaudimai * eCPC = Uždarbis

  • Padeda apskaičiuoti eCPM

Remkitės eCPC jei planuojate CPM kampaniją ir norite apskaičiuoti jos eCPM. Jums reikalinga informacija apie kampanijos konversijos procentą ir pasiremti formule:

eCPM = eCPC * Konversijos procentas * 1000

eCPC ir Google Ads

Jūsų CPC kampanijos efektyvumas Google reklamos platformoje paremtas ne vien paspaudimais ir kainomis – jį lemia daugybė faktorių. Kadangi Google Ads veikia aukcionų pagrįstų CPC statymais principu, kiekvienas reklamuotojas patalpina statymą raktažodžiui, kuriuo paremta jo reklama. Finale, aukcioną laimi raktažodis su geriausiu reitingu, tačiau nebūtinai didžiausias kainos pasiūlymas. Reitingui didelę įtaką daro raktažodžio kokybės indikatoriai, taigi nuosekliai optimizuodami savo tekstinę reklamos dalį ir/ar raktažodžius, tiesiogiai veikiate ir savo eCPC rodiklį.

Teorija kelia daugiau klausimų nei atsakymų? AdSEO reklamos profesionalai padės optimizuoti Google Ads kampaniją, suras tinkamiausius raktažodžius ir pasirūpins geriausiais jūsų reklamos rezultatais, kad ir kokį rodiklį pasirinksite jiems matuoti.

Kiti eCPC skaičiuoklės privalumai

Rinkodaros specialistai privalo stebėti visus skaičius reikalingus detaliam online kampanijų socialiniuose tinkluose bei SEM vertinimui. Dažniausiai agentūra gauna fiksuotą biudžetą kampanijai įgyvendinti, todėl kiekvienas centas turi būti išnaudotas maksimaliai.

eCPC gali pasitarnauti kaip KPI arba sėkmingos veiklos rodiklis, kuriuo siekiama kampanijos metu. Tokia strategija gali puikiai pasiteisinti, kuomet, tekstinės reklamos talpinamos kaip GoogleAds programos dalis. Jei turite išankstinį susitarimą, kuriame nurodyta fiksuota paspaudimo kaina, eCPC skaičiuoklė padės palyginti tiek skirtingus paslaugų tiekėjus, tiek individualias kampanijas, remiantis faktine paspaudimo kaina.

Total Earning from an ad campaign

Total number of clicks received

eCPC